Maksu- ja toimitusehdot
Voimassa 29.11.2018 alkaen
Kuluttajakaupan ehdot
Verkkokauppa
R-Tech Suspension Oy (y-tunnus 0649066-1) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö Klarna Checkout-kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Verkkokaupassa ilmoitettu hinta on sitova, ellei kyseessä ole virheellisesti ilmoitettu hinta, jonka ero tavalliseen hintaan on niin suuri, että ostajan voidaan olettaa huomanneen, että kyseessä on virhe. Näissä tapauksissa olemme yhteydessä asiakkaaseen ennen tilauksen lähettämistä asian selvittämiseksi ja pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksen.
Tilattujen tuotteiden värisävy saattaa todellisuudessa hieman poiketa verkkokaupan kuvista, sillä erilaiset näytöt toistavat värit eri tavalla.
Maksaminen
Käytämme verkkokaupassamme Klarna Checkout maksujärjestelmää. Klarna Checkoutissa voit valita maksutavoiksi laskun, erä-, kortti- tai suoramaksun. Klarna Checout tekee tunnistamisen ja näyttää automaattisesti sinulle tietyt tiedot, samoin kuin sinulle tarjolla olevat maksuvaihtoehdot. Asiakas voi itse valita hänelle sopivan maksutavan, kuten suoramaksun oman verkkopankin kautta tai korttimaksun. Klarna Checkout pitää huolen siitä, että voit tehdä ostoksesi turvallisesti riippumatta valitsemastasi maksutavasta.
Klarna Checkout sisältää kaikki Klarnan maksutavat: Maksa nyt, (korttimaksut, verkkopankkimaksu ja Klarnan suoramaksu, Maksa myöhemmin (lasku) ja Pilko maksusi. Maksamisesta ei yleensä peritä lisämaksuja. Huomaathan kuitenkin, että tietyt Klarnan tarjoamat maksutavat, kuten osamaksu, saattavat sisältää korkoja tai muita maksuja. Mahdollisista lisämaksuista ilmoitetaan maksutapahtuman yhteydessä.
Klarnalla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.
Lue lisää Klarnan käyttöehdoista
Maksutavat
Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.
Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
Korttimaksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Klarna Bank AB. Klarna käyttää evästeitä asiakastietojen tallentamiseen ja esitäyttämiseen. Näihin tietoihin saattaa sisältyä esimerkiksi korttitiedot. Halutessasi estää tietojen tallentamisen, voit muuttaa esitäyttöasetuksia oston aikana. Tiedot voi poistaa myös tyhjentämällä kaikki evästeet laitteelta. Lue lisää Klarnan tietojen käsittelystä täältä.
Klarna laskulla tai erämaksulla ostaminen
Klarna tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla. Maksuehdot hyväksytään verkkokaupan kassalla tilausta tehtäessä. Klarna lähettää maksuohjeet automaattisesti sähköpostitse. Mikäli haluat saada maksuohjeet mieluummin postitse, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tehtyäsi tilauksen. Laskuja ja erämaksuja voi seurata Klarnan sovelluksesta tai Kirjautumalla sisään Klarnan sivuille.
Klarnan Maksa myöhemmin -maksutapojen käyttäminen edellyttää hakijalta luottokelpoisuutta. Lisätietoa voi lukea Klarnan sivuilta. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.
Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Klarna Bank AB
Sveavägen 46
111 34 Tukholma
Ruotsi
Klarna asiakaspalvelu
09 – 425 99 771, puhelusta veloitetaan paikallisverkkomaksu (pvm)
Asiakaspalvelun chat auki 24/7 (vaatii sisäänkirjautumisen)
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Toimitustapa ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.
Toimitamme kaikki polkupyörät veloituksetta käyttäen Matkahuollon bussipaketti -toimitustapaa. Pyörä toimitetaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen.
Toimitamme veloituksetta kaikki verkkokauppatilaukset, joiden arvo on vähintään 150 euroa. Ei koske huoltoja. Alle 150 euron tilausten toimituskulut alkaen 4,90 euroa.
Ahvenanmaa
Tuotteiden tilaaminen verkkokaupasta Ahvenanmaalle ei ole tällä hetkellä mahdollista. Tuotteiden tilaamista ja toimitusta Ahvenanmaalle voi tiedustella sähköpostitse rtech@rtech.fi.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-3 päivää.Mikäli tilasit pyörän, se kasataan valmiiksi, kasausjono on tällä hetkellä noin 1-5 arkipäivää.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
Vaihto- ja palautusehdot
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Pyörien tulee olla ajamattomia.
Palautus on ilmainen, mikäli palautuksen syy on väärä/vahingoittunut tuote tai muu myyjästä riippuva syy. Mikäli asiakas haluaa palauttaa esimerkiksi väärän kokoisen tuotteen, asiakkaan on maksettava postimaksu.
Kun palautat tilausta, otathan ensin yhteyttä sähköpostitse rtech@rtech.fi. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi. Palauta tuotteet alla olevaan osoitteeseen.
Palautusosoite:
R-Tech Suspension Oy
Autokeskuksentie 7
33960 Pirkkala
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)
ODR-foorumi
Kuluttaja voi ODR-foorumin (http://ec.europa.eu/odr) kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä. Sähköpostiosoite, jota kuluttaja voi käyttää ODR-Foorumilla saadakseen asiansa käsittelyyn: rtech@rtech.fi.
Suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi) asian selvittämiseksi.
Ostorajoitukset shimano ja Sram tuotteissa
Koronaviruksen aiheuttamien saatavuusongelmien vuoksi emme toimita Shimano tai Sram komponentteja yrityksille.