
Shimano XTR M9200 Di2 -järjestelmä
Ainutlaatuisen nopea ja tarkka vaihteenvaihto, iskunkestävä rakenne ja hienostuneempi jarrujärjestelmä.
Uusi osasarja sisältää Shimanon tähän mennessä vahvimmat voimansiirtorakenteet, luontevimmat ergonomiset ratkaisut, ennakoitavan jarrutuntuman sekä uudet räätälöintimahdollisuudet, joita vaativat pyöräilijät arvostavat.
Tule koeajamaan uusi vaihtaja Pirkkalan myymälään! Avoinna ma-pe klo 11-18
Oikopolut:
Iskunkestävä ja iskuja välttävä takavaihtajan rakenne
Tehokas langaton jarrujärjestelmä
Täysin langaton Di2-osasarja - Nopea, luotettava ja äärimmäisen tarkka vaihteenvaihto täysin langattomasti
Vahvarakenteinen voimansiirto - Voimansiirto on rakennettu kestämään maastopyöräilyssä tapahtuvia iskuja ja kolhuja
Intuitiivinen ergonomia - Luontevasti käteen istuvat ja helposti säädettävät hallintalaitteet tuntuvat lähes huomaamattomilta
Ennakoitava jarrutuntuma - Jarruvoima jakautuu entistä tasaisemmin, mikä tekee tuntumasta varman ja helposti ennakoitavan
Sopivat vaihtoehdot kaikille kuskeille - Tarjolla on nyt enemmän komponenttivaihtoehtoja sekä säätömahdollisuuksia, jotka voidaan optimoida maaston, ajotyylin ja suorituskykytarpeiden mukaan
Uusi SHIMANO SHADOW ES -teknologialla varustettu XTR M9250 -takavaihtaja on vahvempi kuin koskaan. Kestävyyden lisäksi se on suunniteltu väistämään suoria iskuja kiilamaisella ja matalaprofiilisella muodollaan. Vaihtajan runkoon sulautuvassa vakauttajassa ei ole ulkonevia reunoja, joten vaihtaja liukuu esteiden ohi ja välttää useimmat kiviosumat ja iskut maastosta.
Kaikkia iskuja on mahdotonta välttää kovassa maastoajossa, joten sellaisen tapahtuessa, vaihtaja vaimentaa iskun ja Shimanon iskunpalautus palauttaa vaihtajan alkuperäiseen asentoon.
Lisäksi leveä linkkirakenne, kestävä hiilikuitulevy, pohjasuojattu muotoilu ja jämäkkä rissa parantavat entisestään vaihtajan kestävyyttä.
Takavaihtajan ominaisuudet
Matala profiili - SHIMANO SHADOW ES -rakenteen kiilamainen muoto väistää tehokkaasti edestä tulevat iskut
Automaattinen iskunpalautus - Vaihtaja vaimentaa maastossa tapahtuvat iskut ja palautuu sen jälkeen automaattisesti alkuperäiseen asentoonsa
Kestävä rakenne - Takavaihtajan rungossa on leveä ja vankasti tuettu linkkimekanismi sekä jämäkät rissapyörät, jotka vähentävät lian ja roskien pääsyä sisäosiin
Uusittu ketjukiristin - Ketjukiristimen uusi kaksijousirakenne kiristää ketjun entistä paremmin rattaalle ja estää ketjun putoamisen
Suojattu akku - Takavaihtajan runkoon upotettu akku pysyy tukevasti paikoillaan kovassakin maastoajossa, mutta on helposti irrotettavissa latausta varten
Sähköavusteisiin maastopyöriin sopiva takavaihtajavaihtoehto - Johdollinen E-MTB RD-M9260 saa virran suoraan sähköpyörän akusta ja hyödyntää FREE SHIFT -teknologiaa, joka mahdollistaa vaihteenvaihdon rullaamisen aikana, sekä AUTO SHIFT -ominaisuutta, joka vaihtaa vaihteita automaattisesti poljettaessa
RD-M9250 – Langaton takavaihtaja
- SHIMANO SHADOW ES -teknologia
- Tarkka langaton vaihteenvaihto
- Kestävä kiilamainen rakenne
- Jämäkät ohjainpyörät
- Irrotettava ladattava akku
- Pitkä häkki RD-M9250 SGS yhteensopiva 10-51T -pakan kanssa
- Keskipitkä häkki RD-M9250 GS yhteensopiva 9-45T -pakan kanssa

RD-M9260 – Takavaihtaja sähkömaastopyörään
- SHIMANO SHADOW ES -teknologia
- Langallinen takavaihtaja sähkömaastopyörään
- Suora virranotto sähköpyörän akusta
- AUTO SHIFT -teknologia
- FREE SHIFT -teknologia
- Pitkä häkki SGS
- 12-vaihteinen RD-M926012 yhteensopiva HYPERGLIDE+
- 11-vaihteinen RD-M926011L yhteensopiva LINKGLIDE

FC-M9220 – Trail/Enduro-kampisarja
- Erittäin kestävä kampisarja trail- ja enduroajoon
- Enduroon suunniteltu akseli takaa jäykän voimansiirron ja hyvän iskunkestävyyden
- HOLLOWTECH II -rakenne
- Standardi 176 mm Q-Factor
- Kammen pituus: 160, 165, 170, 175 mm
- Ketjulinja: 55 mm

FC-M9200 – XC-kampisarja
- Huippukevyt kampisarja XC-ajoon ja kilpailuun
- HOLLOWTECH II -rakenne
- XC-sopiva 168 mm Q-Factor
- Kammen pituus: 165, 170, 175 mm
- Ketjulinja: 55 mm

CS-M9200-12 – Pakkavaihtoehdot
- Pehmeämpi ja kestävämpi vaihteenvaihto kuormituksen alla
- 12-vaihteinen HYPERGLIDE+
- MICRO SPLINE
- Kestävä ja kevyt rakenne
- Pakkavaihtoehdot: 9-45T ja 10-51T

Yhteistyössä Shimanon ammattitestaajista koostuvan Skunk Teamin kanssa insinöörit ovat hienosäätäneet XTR M9200 -komponenttien vaihde- ja jarruergonomian.
Jarrukahvoissa käytetään Shimanon ERGO FLOW -teknologiaa, ja niiden muotoilua on uudistettu siirtämällä vivun kiertopistettä lähemmäs ohjaustankoa. Tämä varmistaa, että kahva seuraa luonnollisesti kuskin sormen liikettä jarrutettaessa. Kahvan muotoa on myös hiottu: uusi epäsymmetrinen, ylöspäin kaartuva muoto osuu sormeen luonnollisessa kulmassa. Tämä tukee aggressiivista ajoasentoa ja tasapainoista painonjakaumaa, mikä taas parantaa pyörän hallintaa.
Uusi SHIMANO RAPID ES -teknologialla toteutettu vaihdevipu säilyttää Shimanon mekaanisista vaihdevivuista tutut ominaisuudet, kuten tuntoon perustuvan palautteen, jolla vaihteen vaihto tuntuu sormissa ja vaihdetta on helppo vaihtaa ilman otteen muuttamista.
SHIMANO RAPID ES Di2 -vaihdevipu voidaan sijoittaa useampaan paikkaan ohjaustangossa, ja sen painikkeiden toiminnot voidaan mukauttaa täysin ajajan mieltymysten mukaan. Tuloksena on täysin uudenlaiset hallintalaitteet, jotka istuvat täydellisesti käteen ja ovat helposti säädettävissä käden ja kehon asennon säilyttämiseksi.
- SHIMANO RAPID ES -teknologia
- Tarkka langaton vaihtaminen
- Tuntoon perustuva palaute
- Useita vaihtotiloja, kuten pitkä painallus usean vaihteen vaihtamiseen kerralla, kaksoisvaihto läpiklikkauksella tai yksittäinen vaihto lukitustilassa
- Nelisuuntainen vivun asennon säätö
- Ohjelmoitava kolmas painike – esimerkiksi pyörätietokoneen ohjaukseen tai FREE SHIFT- ja AUTO SHIFT -toimintojen hallintaan E-TUBE-sovelluksen kautta
- Saatavilla sekä I-SPEC EV- että perinteisellä kiinnityspantavaihtoehdolla
Yksi merkittävimmistä uudistuksista XTR-sarjassa on päivitetty jarrujärjestelmä, jossa on Shimanon kaikkien aikojen tehokkain ja ennakoitavin jarrutustuntuma.
Uudet XTR-jarrut ovat saatavilla kolmessa eri kokoonpanossa
Ensimmäinen painottaa keveyttä XC-kilpailuihin ja -ajoon
Toisessa on runsaasti jarrutehoa aggressiiviseen alamäkiajoon
Kolmas vaihtoehto yhdistää molempien edut: keveys, hallittavuus, tehokkuus ja säätömahdollisuudet
Trail / Enduro -jarrukahvan kehitys
BL-M9220-jarrukahvassa on uudistettu SERVO WAVE -mekanismi, joka kasvattaa jarrutehoa sulavasti ja nopeasti. Rakenne on suunniteltu erityisesti trail- ja enduroajon vaatimuksiin, joissa tehokas ja hallittu jarrutus on olennaista.
Uusi ERGO FLOW -kahvamuotoilu säilyttää tasaisen palautusnopeuden kaikissa lämpötiloissa. Järjestelmä hyödyntää uudelleenformuloitua, erittäin vähäviskoosista mineraaliöljyä, joka varmistaa tasaisen virtauksen laajalla lämpötila-alueella.
Näiden ratkaisujen yhdistelmä takaa erittäin vakaan männänliikkeen ja täsmällisen jarruvoiman hallinnan myös vaativissa olosuhteissa.
BL-M9220 – Enduro / Trail -jarrukahva
- ERGO FLOW -teknologia
- Sulava SERVOWAVE-tuntuma jarrutehon lisäämiseksi
- Vähäviskoosinen öljy, joka säilyttää ominaisuutensa laajalla lämpötila-alueella
- Vivun kiertopiste lähempänä ohjaustankoa ja ylöspäin kaartuva vipu luonnollista jarrutusta varten
- Uusi etäisyyssäätörulla jarrukahvan rungossa
- Yhteensopiva I-SPEC EV -kiinnityksen kanssa
- Kestävä alumiininen vipu

BR-M9220 – Enduro / Trail -jarrusatula
- Kaksihalkaisijainen 4-mäntäinen rakenne
- Tärinää vaimentava, jäähdytysrivoilla varustettu jarrupalojen muotoilu
- Vähäviskoosinen hydraulinen jarruneste
- Satulan tiivisteet mahdollistavat tasaisen palautusnopeuden
- Yhdestä palasta koneistettu satularunko optimoi jäykkyyden ja keveyden

BL-M9200 – XC-jarrukahva
- Kevyt rakenne, hiilikuituinen vipu
- Magnesiuminen pääsylinteri
- Vähäviskoosinen hydraulinen jarruneste
- Yhteensopiva I-SPEC EV -kiinnityksen kanssa

BR-M9200 – XC-jarrusatula
- Kevyt 2-mäntäinen rakenne
- Lämmönkestävä hartsimäntä
- Vähäviskoosinen hydraulinen jarruneste
- Post mount -kiinnitys
- Satulan tiivisteet takaavat tasaisen palautusnopeuden
